
Terug in de tijd.
In november 2004 was is het zover; dan bracht spellenontwerper Chris Sawyer de langverwachte derde versie van Rollercoaster Tycoon (RCT) op de markt. De fervente pretparkbouwer zat toen in spanning voor dit nieuwe simulatiespel.
En terecht, want voor de eerste maal in de RCT-geschiedenis pakte Sawyer uit met 3D-animaties, “night-views”, vuurwerk, én de unieke mogelijkheid om zelf plaats te nemen in gebouwde rollercoasters en flatrides. RCT 3 werd na het origineel en nummer 2 – die onderling niet veel van elkaar verschilden – een buitenbeentje in de reeks. De eerste twee RCT-spellen (met hun uitbreidingen) brengen bij de liefhebbers trouwens fijne herinneringen naar boven.
Ondanks zijn leeftijd wordt dit spel anno 2026 nog steeds vergeleken met de huidige, modernere games rond het bouwen van attractieparken, zoals het bekende Planet Coaster (2).


Hee leuk dat wist ik nog niet ,ik mag het graag spelen en mijn zoontje ook die is zelfs heel goed in achtbanen maken 😀
Het is leuk een pretpark maken, maar ik koop liever Thief 2 of Doom3. Nou trouwens ik houd mijn geld apart voor GTA San Andreas 8)
Ieder zijn smaak natuurlijk 😉
Ik heb de oude nog nooit uitgespeeld, kan iedere keer weer bij het eerste park beginnen als de comp. weer eens geformateerd wordt 🙁
Misschien kan een nieuwe pc helpen? 😀